Deklaracja Dostępności
Urząd Miejski w Ustrzykach Dolnych zobowiązuje się zapewnić dostępność swoich stron internetowych zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy stron: www.ustrzyki-dolne.pl. oraz www.bip.ustrzyki-dolne.pl
- Data publikacji strony internetowej: 30 kwietnia 2017 roku.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 20 marca 2025 roku.
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Niezgodność z załącznikiem
- Część opublikowanych na stronie dokumentów nie jest dostępna cyfrowo. Ze względu na pochodzenie od różnych podmiotów mamy ograniczone możliwości ich edycji.
- Część opublikowanych na stronie dokumentów ma charakter archiwalny i jest wykluczona z przepisów ustawy o dostępności cyfrowej.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji: 30 kwietnia 2017 roku.
- Data ostatniego przeglądu deklaracji: 20 marca 2025 roku.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Ocena dostępności cyfrowej strony: www.ustrzyki-dolne.pl
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Joanna Śmigielska — mejlowo j.smigielska@ustrzyki-dolne.pl lub telefonicznie +48 13 460 80 17
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Karina Kwaśnik— Zastępca Burmistrza Ustrzyk Dolnych
- Adres: ul. Mikołaja Kopernika 1, 38-700 Ustrzyki Dolne
- e-mail: um@ustrzyki-dolne.pl
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Aplikacje mobilne
Urząd Miejski w Ustrzykach Dolnych nie posiada aplikacji mobilnych.
Dostępność architektoniczna
Opis dostępności architektonicznej powinien zawierać:
- Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.
Urząd Miejski w Ustrzykach Dolnych znajduje się w miejscu dostępnym dla osób niepełnosprawnych, nieopodal ustrzyckiego rynku. Usytuowanie w centrum miasta powoduje, że blisko znajduje się przystanek autobusowy oraz dworzec z którego nietrudno trafić do naszego Urzędu. Budynek posiada dwa wejścia główne od strony ulic, jedno z nich całkowicie przystosowane jest dla osób ze szczególnymi potrzebami. Drzwi otwierają się i zamykają automatycznie, posiadają również oznaczenia ze względu na przeszklenia i są widoczne na tle ściany. - Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.
Ciągi komunikacyjne w Urzędzie Miejskim są wolne od przeszkód, nie posiadają progów co umożliwia płynne przemieszczanie się osobom z niepełnosprawnością ruchową (zarówno tych na wózkach inwalidzkich jak i tych poruszających się z pomocą chodzików, balkoników, trójnogów, lasek). Wzdłuż ciągów ewakuacyjnych jest wyznaczony i oznaczony Plan Ewakuacji. Wewnątrz budynku na poziomie wejścia znajduje się dźwig osobowy – winda, która łączący wszystkie kondygnacje budynku. Klawisze panelu sterującego dźwigiem osobowym posiadają mają tyflografy, umożliwiające identyfikację funkcję danego klawisza, w tym klawisz alarmu/dzwonka. - Opis dostosowań: pochylni, platform, informacji głosowych oraz pętli indukcyjnych.
Posiadamy platformę przyschodową umożliwiającą transport osób z dysfunkcją ruchu lub poruszających się na wózkach inwalidzkich. W budynku są dwie pętle indukcyjne które nadają sygnał poprzez zmodulowane pole magnetyczne odbierane przez cewkę indukcyjną aparatu słuchowego. Takie rozwiązanie eliminuje wszelkie zakłócenia akustyczne, a osoba słabosłysząca słyszy tylko pożądany sygnał. W Urzędzie Miejskim znajduje się 5 planów tyflograficznych, które zostały specjalnie zaprojektowane aby pomóc osobom niewidomym i słabowidzącym w orientacji w przestrzeni. Dzięki wyczuwalnym napisom i obrazom, stworzonym z wykorzystaniem specjalnej techniki wycinania, osoby z dysfunkcją wzroku mogą samodzielnie poruszać się po budynku. - Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
Na parkingu jednostki wyznaczono 2 miejsce postojowe dla osób niepełnosprawnych. - Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
Nie ma ograniczeń wstępu do Urzędu Miejskiego z psem asystującym. - Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online. W przypadku braku takiej możliwości, taką informację także należy zawrzeć.
Urząd Miejski w Ustrzykach Dolnych zapewnia osobom które maja trudności w komunikowaniu możliwość zapewnienia obsługi w języku migowym lub innym środkiem. W celu komunikacji z podmiotem publicznym należy złożyć wniosek i określić formę pomocy.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
- W Urzędzie Miejskim znajduje się 5 planów tyflograficznych, które zostały specjalnie zaprojektowane aby pomóc osobom niewidomym i słabowidzącym w samodzielnym poruszaniu się po budynku.
- W budynku są dwie pętle indukcyjne które wspomagają osoby słabosłyszące.