W związku z wejściem w życie nowych przepisów ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, na gminę został nałożony obowiązek przeprowadzenia kontroli wszystkich nieruchomości wyposażonych w zbiorniki bezodpływowe (szamba) oraz przydomowe oczyszczalnie ścieków w terminie do sierpnia 2024 r.
Gmina Ustrzyki Dolne, zgodnie z ww. ustawą, zobowiązana jest do przeprowadzania kontroli właścicieli nieruchomości w zakresie zawartych umów oraz posiadanych dowodów płatności za opróżnianie zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków.
Kontrola polega na wezwaniu właściciela nieruchomości w celu okazania:
- Zawartej umowy z przedsiębiorcą posiadającym zezwolenie na opróżnianie zbiorników bezodpływowych lub przydomowych oczyszczalni ścieków;
- Dowodów potwierdzających uiszczanie opłat za tę usługę (rachunki, faktury vat, potwierdzenia wywozu nieczystości).
Właściciele, których nieruchomości nie są podłączone do kanalizacji sanitarnej mają obowiązek zawarcia umowy na odbiór nieczystości ciekłych oraz regularnego opróżniania zbiorników. Obowiązek taki wynika z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Ustrzyki Dolne. Właściciele nieruchomości, którzy nie mają podpisanych umów na opróżnianie zbiorników bezodpływowych oraz osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków powinni uczynić to niezwłocznie. Umowę oraz dokumenty dot. opróżniania zbiorników należy składać w pokoju nr A 1.4 w Urzędzie Miejski w Ustrzykach Dolnych. Usługę wywozu ścieków mogą wykonywać jedynie przedsiębiorcy posiadający zezwolenie na prowadzenie działalności w tym zakresie wydane przez Burmistrza Ustrzyk Dolnych.
Wykaz przedsiębiorców znajduje się na stronie: https://ustrzyki-dolne.pl/strona-1303-
gospodarka_wodno_sciekowa.html
Prosimy Państwa o współpracę i udostępnienie niezbędnych dokumentów będących przedmiotem kontroli.