Dyrektor Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Ustrzykach Dolnych
poszukuje kandydata na stanowisko:
PRACOWNIK SOCJALNY
I. Informacje o warunkach pracy:
Stanowisko pracy: pracownik socjalny,
praca wykonywana będzie na podstawie umowy o pracę,
wymiar czasu pracy: pełny etat,
ilość etatów: 1,
miejsce wykonywania pracy: Miejsko - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Ustrzykach Dolnych oraz teren działania Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ustrzykach Dolnych (praca wykonywana będzie między innymi w miejscu zamieszkania klientów).
II. Wymagania w stosunku do kandydata:
1. Wymagania niezbędne:
1) Obywatelstwo polskie,
2) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
3) wykształcenie:
- wyższe na kierunku praca socjalna lub
- dyplom ukończenia kolegium pracowników służb społecznych lub
- inne uprawniające do wykonywania zawodu pracownika socjalnego na podstawie ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (art. 116 ust. 1 pkt 3, art. 156 ustawy o pomocy społecznej, art. 5 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o zmianie ustawy o pomocy społecznej),
4) umiejętność obsługi komputera,
5) prawo jazdy kat B,
6) stan zdrowia pozwalający na realizację powierzonych w ramach umowy zadań.
2. Wymagania dodatkowe (mile widziane):
1) staż pracy na stanowisku pracownik socjalny,
2) umiejętność obsługi programów komputerowych: Pakiet Office, Pomost, lub tym podobne oraz urządzeń biurowych,
3) znajomość następujących aktów prawnych oraz ich przepisów wykonawczych:
- ustawa z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1507 ze zm.),
- ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2020 r. poz. 256 ze zm.),
- ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2020 r. poz. 821),
- ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2020 r. poz. 1398),
- ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1282 ze zm.),
4) umiejętność stosowania w/w przepisów prawa w praktyce,
5) umiejętność poprawnego formułowania pism i decyzji administracyjnych,
6) nieposzlakowana opinia, wysoka kultura osobista, komunikatywność, odporność na stres, samodzielność, umiejętność pracy w zespole, otwartość na stałe podnoszenie kwalifikacji.
III. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
1. realizacja ustawy o pomocy społecznej, w szczególności:
1) profesjonalna obsługa klientów, w tym udzielanie informacji o przysługujących świadczeniach i dostępnych formach pomocy oraz wskazówek i pomocy dotyczącej rozwiązania spraw życiowych,
2) przyjmowanie wniosków o pomoc wraz z wymaganą dokumentacją,
3) prowadzenie pracy socjalnej, przygotowywanie planów pomocy,
4) przeprowadzanie i aktualizowanie rodzinnych wywiadów środowiskowych zgodnie z przepisami prawa,
5) prowadzenie postępowań administracyjnych i przygotowywanie projektów pism związanych z prowadzoną sprawą,
6) zawieranie i realizacja kontraktów socjalnych,
7) przygotowywanie zaświadczeń klientom,
8) rzetelne prowadzenie dokumentacji dotyczącej prowadzonych spraw w tym prowadzenie teczek klientów oraz wprowadzanie danych do systemu informatycznego,
9) opracowywanie sprawozdań, opinii i wniosków w zakresie realizowanych zadań,
10) dokonywanie analizy i oceny zjawisk występujących w wyznaczonym rejonie działania, które powodują zapotrzebowanie na świadczenia z pomocy społecznej oraz kwalifikowanie do uzyskania świadczeń,
11) pomoc osobom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej w uzyskaniu poradnictwa dotyczącego możliwości rozwiązywania problemów i udzielania pomocy przez właściwe instytucje państwowe, samorządowe i organizacje pozarządowe oraz wspieranie w uzyskiwaniu pomocy,
12) współpraca i współdziałanie z innymi specjalistami w celu przeciwdziałania i ograniczania patologii i skutków negatywnych zjawisk społecznych, łagodzenie skutków ubóstwa,
13) inicjowanie nowych form pomocy osobom i rodzinom mającym trudną sytuację życiową,
14) realizacja gminnej strategii rozwiązywania problemów społecznych ze szczególnym uwzględnieniem programów pomocy społecznej, profilaktyki rozwiązywania problemów alkoholowych i innych, których celem jest integracja osób i rodzin z grup szczególnego ryzyka;
2. prowadzenie postępowań administracyjnych oraz przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych w sprawach o potwierdzenie prawa do świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych;
3. systematyczne analizowanie ustawy o pomocy społecznej oraz innych aktów prawnych związanych z wykonywaniem pracy, z uwzględnieniem bieżących zmian, nowelizacji oraz ich stosowanie w praktyce;
4. prowadzenie służbowego samochodu osobowego w celach związanych z wykonywaniem obowiązków służbowych;
5. wykonywanie wszystkich wymaganych czynności związanych z obsługą w/w samochodu, w tym między innymi dbanie o należyty stan techniczny, czystość i porządek pojazdu i jego wyposażenie oraz prawidłowe zabezpieczenie przed jego uszkodzeniem i kradzieżą;
6. dokumentowanie przebiegu kilometrowego wszystkich wyjazdów służbowych w/w pojazdem;
7. niezwłoczne zgłaszanie przełożonemu:
1) wszelkich zawinionych i niezawinionych kolizji i wypadków drogowych,
2) wszelkich uszkodzeń części w/w pojazdu,
3) wszelkich braków sprzętu stanowiącego wyposażenie w/w/ samochodu.
Pracownik wykonuje wskazane zadania w ramach rejonu działania, który zostanie mu wyznaczony przez przełożonego.
IV. Wymagane dokumenty i oświadczenia:
1. kwestionariusz osobowy (plik do pobrania),
2. list motywacyjny – podpisany czytelnie i własnoręcznie,
3. kopie dokumentów poświadczających wykształcenie, dotychczasowe zatrudnienie, kwalifikacje zawodowe, uprawnienia i dodatkowe umiejętności,
4. oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
5. oświadczenie kandydata o stanie zdrowia pozwalającym na pracę na wskazanym stanowisku,
6. oświadczenie o wyrażeniu dobrowolnej zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacyjnego, zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) oraz ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1781) (plik do pobrania);
7. informację o sposobie przetwarzania danych osobowych przez MGOPS w Ustrzykach Dolnych (plik do pobrania) – podpisana czytelnie i własnoręcznie.
Oryginały dokumentów, o których mowa w pkt 3 należy przedłożyć do wglądu w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej.
Jeżeli do oferty kandydat dołączy dodatkowo życiorys – Curriculum Vitae, dokument musi być opatrzony klauzulą „Wyrażam dobrowolną zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy, niezbędnych do realizacji procesu rekrutacyjnego, zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) oraz ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1781)” oraz podpisany czytelnie i własnoręcznie.
V. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów:
Oferty wraz z kompletem dokumentów należy składać osobiście lub za pośrednictwem poczty w zamkniętej kopercie z opisem „Oferta na stanowisko pracownik socjalny” w Miejsko – Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Ustrzykach Dolnych, ul. Wyzwolenia 7, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 18 września 2020 roku do godz. 15.30.
W przypadku składania oferty za pośrednictwem poczty decyduje data wpływu oferty do MGOPS.
VI. Dodatkowe informacje:
1. Wszystkie oświadczenia składane przez kandydata muszą być czytelnie i własnoręcznie podpisane.
2. Oferty niekompletne lub które wpłyną po upływie terminu nie będą rozpatrywane.
3. Przesłane dokumenty nie podlegają zwrotowi.
4. Proces rekrutacji obejmował będzie rozmowę kwalifikacyjną.
5. O terminie rozmowy kwalifikacyjnej kandydaci zostaną poinformowani telefonicznie. Dyrektor MGOPS w Ustrzykach Dolnych zastrzega sobie prawo do kontaktowania się z wybranymi kandydatami.
Dodatkowe Informacje można uzyskać pod nr. tel. 13-461-18-68 w godzinach pracy Ośrodka.