Burmistrz Ustrzyk Dolnych zaprasza mieszkańców Gminy Ustrzyki Dolne do zgłaszania zadań do realizacji w ramach Budżetu Obywatelskiego na rok 2017
Termin zgłaszania projektów: do 30 czerwca 2016 roku
W dniu 28 kwietnia 2016 r. Rada Miejska w Ustrzykach Dolnych na wniosek Burmistrza Ustrzyk Dolnych zdecydował o ustanowieniu Budżetu Obywatelskiego na 2017 rok oraz określiła sposób zgłaszania projektów i zasady wyboru projektów do realizacji w ramach Budżetu Obywatelskiego, poprzez konsultacje społeczne.
Na zadania w ramach Budżetu Obywatelskiego na 2017 rok przeznaczona została kwota w łącznej wysokości 200.000,- zł, w dwóch kategoriach:
- Kategoria Nr I - zadanie realizowane na terenie miasta Ustrzyki Dolne - 100.000zł,
- Kategoria Nr II - zadanie realizowane na terenie sołectw gminy Ustrzyki Dolne- 100.000zł
Proponowane zadania muszą się mieścić w granicach kompetencji gminy Ustrzyki Dolne, a ich realizacja musi się zamknąć w ramach jednego roku budżetowego.
Zgłaszane zadanie musi być jednym kompleksowym przedsięwzięciem, dlatego:
- nie może się składać z kilku oddzielnych, niezależnych inwestycji,
- nie może być jedynie projektem większego przedsięwzięcia wymagającego dalszych nakładów w kolejnym roku.
Propozycje zadań mogą być zgłaszane przez co najmniej 15 osób, które w dniu zgłoszenia ukończyły 18 lat i są zameldowane na terenie gminy Ustrzyki Dolne.
Formularz zgłaszania zadań do zrealizowania w ramach BO jest dostępny na stronie internetowej www.ustrzyki-dolne.pl oraz:
- w Urzędzie Miejskim w Ustrzykach Dolnych (punkt informacyjny),
- u sołtysów.
Wypełniony formularz opisujący zgłaszane zadanie należy złożyć w jednym z w/w punktów lub wysłać listem na adres Urzędu Miejskiego w Ustrzykach Dolnych (ul. Kopernika 1, 38-700 Ustrzyki Dolne) z dopiskiem „Budżet Obywatelski” – wówczas za datę złożenia zgłoszenia uważa się datę stempla pocztowego.
Zgłoszenie uznaje się za ważne, jeśli zostaną wypełnione wszystkie pola obowiązkowe. Zgłoszenia takie będą sukcesywnie publikowane na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Ustrzykach Dolnych.
Powołana przez Burmistrza Komisja ds. Budżetu Obywatelskiego do dnia 31 lipca 2017 r. dokona weryfikacji zgłoszonych projektów pod względem:
- braku sprzeczności z dokumentami planistycznymi gminy Ustrzyki Dolne,
- możliwości realizacji w ciągu roku budżetowego,
- rzeczywistego kosztu,
- możliwości zabezpieczenia w kolejnych budżetach gminy Ustrzyki Dolne ewentualnych kosztów powstałych w wyniku realizacji proponowanego zadania.
Spośród zgłoszonych projektów spełniających ustalone przez Radę Miejską wymagania pełnoletni mieszkańcy Gminy Ustrzyki Dolne, w drodze konsultacji społecznych, poprzez głosowanie, wybiorą projekty do realizacji w ramach Budżetu Obywatelskiego w 2017 roku.
Szczegółowe zasady dotyczące Budżetu Obywatelskiego Gminy Ustrzyki Dolne zostały określone uchwałą Rady Miejskiej w Ustrzykach Dolnych NR XIX/234/16 z dnia 28 maja 2016 r. w sprawie przeprowadzenia na terenie gminy Ustrzyki Dolne konsultacji społecznych w sprawie Budżetu Obywatelskiego jako części budżetu gminy Ustrzyki Dolne na 2017 r.
Harmonogram prac w sprawie przeprowadzenia konsultacji dotyczących Budżetu Obywatelskiego na rok 2017
Opis czynności | Termin do |
Przyjmowanie propozycji zadań od mieszkańców | 30-06-2016 |
Weryfikacja zgłoszonych zadań | 31-07-2016 |
Głosowanie | 30-09-2016 |