Na podstawie art. 4 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz przepisów Rozdziału V uchwały Nr XXXIII/343/13 Rady Miejskiej w Ustrzykach Dolnych z dnia 29 października 2013 r. w sprawie „Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta i gminy Ustrzyki Dolne”
przypominam
wszystkim właścicielom i opiekunom psów o ciążących na nich obowiązkach, m.in.:
- sprawowania właściwej opieki, a w szczególności nie pozostawiania ich bez dozoru,
- na terenie użytku publicznego psy mogą być wyprowadzane tylko na smyczy i w kagańcu,
- usuwania, spowodowanych przez psy, zanieczyszczeń na klatkach schodowych, ulicach, chodnikach, parkach, skwerach i zieleńcach,
Psy wałęsające się i pozostawione bez opieki będą wyłapywane i odwożone do schronisk dla zwierząt, a właściciele obciążeni kosztami.
Burmistrz Ustrzyk Dolnych
Bartosz Romowicz
- wyciąg z Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta i gminy Ustrzyki Dolne -
Rozdział V
Obowiązki osób utrzymujących zwierzęta domowe
§ 19
Osoby będące właścicielami lub opiekunami psów i innych zwierząt domowych są zobowiązane do sprawowania właściwej opieki nad tymi zwierzętami, w tym w szczególności nie pozostawiania bez dozoru, jeżeli zwierzę nie jest należycie uwiązane lub nie znajduje się w pomieszczeniu zamkniętym bądź na terenie ogrodzonym w sposób uniemożliwiający samodzielne wydostanie się zwierzęcia z niego.
§ 20
- Na terenie użytku publicznego psy mogą być wyprowadzane tylko na smyczy i w kagańcu. Zwolnienie psa ze smyczy jest dozwolone tylko w miejscach mało uczęszczanych i pod warunkiem, że pies ma kaganiec, a właściciel (opiekun) ma możliwość bezpośredniej kontroli nad jego zachowaniem.
- Zakazuje się wprowadzania psów i innych zwierząt do obiektów użytku publicznego, placówek handlowych lub gastronomicznych, jeżeli zakaz taki wynika z wyraźnego oznakowania dokonanego przez właściciela nieruchomości (placówki czy obiektu) – nie dotyczy psów, które pełnią rolę przewodnika dla osoby niewidomej
§ 21
Właściciele zwierząt domowych są zobowiązani do usunięcia spowodowanych przez nie zanieczyszczeń na klatkach schodowych lub innych pomieszczeniach budynku służących do użytku publicznego, a także na terenach użytku publicznego, takich jak: ulice, chodniki, parki, skwery i zieleńce, itp.