W dniu 28 września 2015 roku odbyło się III Spotkanie Branży Turystycznej, podczas którego zaprezentowano podjęte działania w zakresie promocji i rozwoju turystyki od 23 marca 2015 roku do dnia 28 września 2015 roku, zamierzenia promocyjne Gminy Ustrzyki Dolne na rok 2016, zamierzenia inwestycyjne Gminy Ustrzyki Dolne w zakresie turystyki oraz wstępne założenia kalendarza imprez na rok 2016. Ustalono, że priorytetami są: pozyskiwanie środków zewnętrznych na różna działania turystyczne i promocyjne, dalsze oczyszczanie rzeki Strwiąż, pielęgnacja szlaków turystycznych, dobrze przygotowane imprezy promocyjne, promocja Ustrzyk Dolnych na Podlasiu, Pomorzu, Śląsku oraz Małopolsce.
Temu ma służyć m.in. opracowana koncepcja promocji Gminy Ustrzyki Dolne na rok 2016 i dalsze lata. Zakłada powstanie Bieszczadzkiej Akademii Turystycznej, wokół której ma się odbywać wiele działań gospodarczych i społecznych. Zadania te mają być realizowane przy jak największym wsparciu środków zewnętrznych, do czego może przysłużyć się wzorowa współpraca z organizacjami pozarządowymi oraz sołectwami.
Wyłoniono zespoły robocze ds. przyrody i krajobrazu, dziedzictwa kulturowego i historii, szlaków spacerowych, górskich i tematycznych oraz infrastruktury sportowej i rekreacyjnej, w których to będą konkretnie ze sobą współpracowały różne osoby i instytucje reprezentujące branżę turystyczną. Ma to na celu sprawniejszą realizacje założeń turystycznych na rok 2016.
Całość będzie koordynował Urząd Miejski oraz wydelegowana jednostka promocyjna.
Tekst i zdjęcia: Jacek Łeszega (Promocja UM UD)